Dag 121 - Hiking upp till Alex Knob

Morsning! (Bilder till de andra inläggen finns nu uppe, men bilder till det här kommer när tid finns. Det finns alldeles för mycket som ska se och upplevas för att ha tid med bloggandet!)

-

Planen för dagen var en glaciärvandring, men eftersom jag missat med betalningen dagen innan hade min plats blivit fylld av någon annan. Istället fick jag tips om en annan vandringsstig upp på en bergsknalle, som dessutom var helt gratis. Vandringen var ganska häftig får jag säga, men även ganska ansträngande. På en del ställen var det mer klättring än vandring, speciellt då stora träd låg huller om buller längs med vandringsstigen. Lunchen intogs med utsikt mot en glaciär på andra sidan dalen, vilket inte var helt fel. Toppen var höljd i moln, så utsikten var väl ett par meter däruppe.

-

7 timmar senare var jag nere på marken, och totalt hade jag väl träffat på sisådär 7 pers under hela vandringen. När jag väl var klar fortsatte jag bort mot glaciären, och till en sjö där bergstopparna speglades i vattenytan. Ytterliggare en 10 minuter därifrån fanns en häftig hängbro, som korsade det iskalla glaciärvattnet. Efter lite drygt åtta timmar till fots liftade jag tillbaka med ett par Shanghai, och genast kom ju Kinavistelsen på tal. Det visade sig att jag sett en hel del mer av landet än de gjort...

-

Väl tillbaka på hostellet var planen för kvällen en fisketur, detta gick dock inte så vidare bra. När jag kom in i teve-rummet ser jag att Monty Python rullar, och naturligtvis kunde man inte säga nej till det. Vill minnas att jag han garvade gott till ett par skämt, men sen vaknade jag upp och insåg att alla var borta. Klockan var elva, och jag hade sovit som en stock i fem timmar... Efter detta var jag naturligtvis klarvaken, och spenderade därefter halva natten med att förse er med lite läsning och bilder!

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Jag har atit korvmackor med samre utsikt! Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Tobbe, du kan ju visa pippifaglarna for Jim pa mandag!

Franz Josef, New Zealand

Don't stumble! Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Val uppe pa toppen var beloningen en fantastisk utsikt och en valvardad frisyr! Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

Franz Josef, New Zealand

-

Over and out.

/Sam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0