Dag 125 - Second day in Queenstown

Morsning!

-

Familjen var samlad på andra sidan jorden, så jag tjötade lite med dem på morgonen. Rådfrågade Daniel lite om kameraval, inget lätt beslut att fatta!

-

Eftersom jag nu var tvungen att vänta på en kamera insåg jag att jag inte skulle hinna upp till Auckland i tid, så det hela körde ihop sig ganska bra. Jag vill ju verkligen ha en fungerade kamera innan jag åker ner till Milford Sound, som ska vara en av de vackraste och mest fotogeniska platserna på jorden. Efter att ha ältat och dividerat fram och tillbaka och även ha spenderat en del tid på resebyrån, mådde jag tillslut så illa av alla bryderier att jag hoppade i sjön. Är det något som man kyla ner skallen och få en på andra tankar, så är det en sjö med smältvatten från glaciärerna. Brrr!

-

På kvällen blev det lite efterlängtad fotboll. Killarna kom från länder som hette konstiga saker Skåååt-Lann, Iing-Lann och Aaarrrrr-Lann, samt två fransmän som betraktade sig som kameruneaner. Förövrigt kan nog den ene killen från kamerun varit den bästa fotbollsspelaren jag nånsin lattjat med. Britterna, som alla förmodligen hade platsat i lagen därhemma i byn, blev så brutalt grundlurade gång på gång så att det var skrattretande. Han var ungefär dubbelt så snabbt, dubbelt så teknisk och hälften så liten som britterna - riktigt underhållande att ha en sån kille i sitt lag!

-

På kvällen ringde jag familjen igen, och den här gången slog jag till på en ny kamera efter att ha fått hjälp av Daniel. Det blev en Nikon D5000, med ett 18-250mm Sigma-objektiv. Det svider naturligtvis nu, men jag kommer nog ha mycket användning för den under många år. Förhoppningsvis får jag den om två dagar, per telefon garanterades det snabba leveranser!

 

Over and out.

/Sam


Kommentarer
Postat av: A n n a

sv: nice :). Tack för tips, ska kika runt lite :D

2010-03-14 @ 01:38:55
URL: http://annaulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0