Dag 134 - Among students and albatrosses

Morsning!

-

Efter en lugn morgon drog jag mig ner mot stadens berömde universitet. Den här gången var det Michelles kompis Hannah som fick agera guide. Universitetet var grymt vackert, ungefär som ett slott. Påminde om Harry Potters kära Hogwarts faktiskt.

-

Drog mig hem för att hinna med en tur ut i det fria. På programmet stod albatrossar, sjölejon, sälar och pingviner. Albatrossarna var mest imponerande, oerhört mäktigt att se dessa giganter som cirklade ovanför ens huvud i 100 knyck. Tydligen var detta den enda platsen i världen där albatrossar häckade på "fastlandet" - nog tycker jag att Sydön allt låter som en ö, därtill låg häckningsplatsen på en utskjutande halvö...

Deras första flygtur är tydligen sisådär 5 år, efter att ha lämnat boet lever de helt och hållet ute till havs där de cirklar mellan Nya Zeeland och Chile, innan de tillslut återvänder till torra land för att häcka. De har en vilopuls på 65, en puls på 67 under flygturen medan den stiger upp till 200 när de promenar! Ganska lustigt att se deras klumpiga försök att gå, vanligtvis tog de inte mer än fem taffliga steg innan de satte sig ner för att vila...

-

Förövrigt vann jag en av mina första löpdueller idag. Har nog aldrig känt mig så lätt i steget - det gick bara så mycket bättre att springa när man hade ett rytande sjölejon på 400 kilo i hälarna.

-

Väl tillbaks på kvällen roade jag mig med att fota gamla kyrkor i mörkret. Resulatet ser ni lite längre ner!













Over and out.

/Sam


Kommentarer
Postat av: Tobias

Hallå Samuel.



Grymma bilder du lägger ut.



Hoppas du har det gott och tränar ordentligt:)

Synd att du inte kunde stannat lite längre i Thailand.



Min semester är slut sen länge, en månads semester känns som ett par dar när man väl kommit hem. Njut medan du kan:)



Köpt en lägenhet i varberg som jag renoverar, gick bra på ledigheten men nu när jag böjat skiftet igen blir det äcklickt långa dar.

Försöker lägga upp lite bilder på bloggen vi hade i Thailand men det blir inte så seriöst när jag väl orkar:)

2010-03-25 @ 23:10:30
URL: http://www.flied--lice.blogspot.com/
Postat av: Samuel

Tjenare, och tack sa mycket!



Ja, det hade varit grymt kul att traffas. Horde om den glada nyheten, grattis!



Yes, glider runt pa vita strander i Stilla Havet just nu, livet leker! Traningen gar val daremot inte jattebra kanske, har tankt att springa i ett par manader nu...



Kikade in pa bloggen, ser riktigt najs ut! Fina brollopsbilder var det med. Du blev nastan lika brun som Maria!

Har det gott sa ses vi nar grasmattan ar riktigt fin daerhemma!

2010-03-27 @ 00:46:17
Postat av: li

make a website ......we choose some fotos and we make your online portfolio of travel photography...who knows...nothing is impossible.

2010-03-27 @ 00:52:58
Postat av: Sam

That's a great idea Li!

Becoming a travel photographer is sort of my dream, so I'll definitely do that once back in Sweden! Yes, it would be great if you help me out choosing pics and stuff! :)



How's it going with the backpackers? :) Tell me if you want any tips!!

2010-03-29 @ 10:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0