Dag 173 - Alcatrazzzz!

Morsning! (Hey! Sorry for the bad updates, I'll try to show you some pics soon though! 3 new posts for my Swedish readers at least)
-
Fixade mina Amtrak-biljetter på morgonen. Det blir en tur på 52 timmar till Chicago, där jag kommer spendera en weekend. Efter det går resan vidare till Washington, där jag också kommer slå ihjäl några dagar.
-
Vidare åkte vi ut med båt till Alcatraz, där man fick ett headset som guidade en runt fängelset. Väldigt intressant måste jag säga, häftigast var väl att höra historien om ett "lyckat" rymningsförsök. 3 killar lyckades på ett otroligt finurligt sätt ta sig ur fängelset, men ingen vet vart de tog vägen. Någon spekulerade i att de drunknade, någon annan var övertygad att de tog sig till sydamerika - tydligen hade alla tre studerat spanska inuti fängelset...
-
Efter detta strosade vi runt i hamnkvarteren bland gycklare och allmänt underliga människor. Favoriten för egen del är buskkillen - han sitter bakom ett stort knippe grenar, väldigt välkamouflerad, och när någon kommer förbi tittar han fram och ropar "Buh!" lite lätt. Han skrämde mig, och de flesta andra som passerade förbi. Tydligen hade detta tagit honom ända till David Letterman, där han även avslöjat att han gjorde 60 000 dollar om året på att skrämma folk. Tydligen hade hans affärer vacklat ganska rejält efter det...
-
Efter detta drog jag hem och bokade in mig på en tur till Yosemites nationalpark dagen därpå. Jag hängde även på Amrika och Sam till en bekant till Amrika, som hade en taklägenhet med ganska fin utsikt över San Francisco. Försökte knäppa lite bilder, men saknade dessvärre stativ...

On the way to Alcatraz, San Francisco, California

San Francisco, California

Alcatraz, San Francisco, California

... Alcatraz, San Francisco, California

Don't drop this! Alcatraz, San Francisco, California

The closest many inmates ever got to freedom. Alcatraz, San Francisco, California

Al "Scarface" Capone to the left. Alcatraz, San Francisco, California

Dan in the isolation cells, Alcatraz, San Francisco, California

Reconstruction of the cell where one of the three guys who manage to escape lived. Alcatraz, San Francisco, California

Alcatraz, San Francisco, California

Sam, Sam, Dan. Alcatraz, San Francisco, California

Old never dies, they say. San Francisco, California

I do this at home. San Francisco, California

My favourite street performer, Jord Peck. San Francisco, California

Sam is looking for something appealing at Hooters. San Francisco, California

San Francisco, California
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0