Dag 178 - Chicago!

Morsning! (I was really determined to upload the pics today, but... The bed is way to comfortable!)
-
Resan idag var skittråkig. Regn och åkermark, det var nog ungefär lika spännande som att åka ner till Skåne en regnig oktoberdag. Kan förstå att så många svenskar hamnade i detta området, för det påminde mycket om hemtrakterna.
-
Strax efter 3 var jag framme i ett regnigt Chicago. Efter ett lite trixande med bussarna kunde jag checka in på hostellet, som var riktigt läckert. Gratis Internet, gitarrer till utlåning, en flygel och ett stort TV-rum. Men kostar det så smakar det, som det heter. Är väl lite väl saftigt att betala 250 spänn natten för att ha en säng i ett rum bland 11 andra sängar...
-
Träffade på en trevlig smålänning på rummet, Henke, från Älmhult. Vi saknade faktiskt båda svensk husmanskost, riktiga frukostar och damer som inte hade arslen som traktordäck. Vet inte om jag har nämnt det innan, men jag tror vi är ansedda att vara bland de vackraste folken i världen (ja, naturligtvis instämmer jag). Det är oerhört tacksamt att resa som svensk - vi har verkligen inga fiender. Inte en enda gång på sex månader har jag fått en negativ reaktion när jag sagt att jag är svensk, det är alltid ett "Aha, Sweden!" och ett glatt leende - ofta följt av "Swedish chicks are amazing", alternativt ett par tindrande ögon, samt en kommentar om hur bra vi alla är på engelska.
-
Eller som min gode vän Sam kläckte ur sig efter att en bil, innehållandes en mindre flock honor, visat lite uppskattning för någon i gruppen nere kring Venice.
"It's easy being you and Sweidsh, isn't it? 6 foot 3, a tan, blond hair, blue eyes and a sporty look. You should walk a mile in my shoes! 5 foot 7, pitch black hair, black eyes, pale skin and a Brittish beer belly!"
-
Och ja, angående kvällen. Jag och Henke drog till The Hancock Observatory och utkiksplatsen på 95:e våningen, som gav en fenomenal panoramautsikt över Chicago. Dessvärre var stativ totalförbjudet, men vakten var grymt schysst.
"Ja, ska du ha tillåtelse måste du snacka med min chef som är här imorgon."
sa han, och såg min besvikna min.
"Men det är klart, det jag inte ser kan jag ju inte stoppa..."

Resultatet ser ni härnere!
-

Powernap, Riding the California Zephyr

I can see why so many Swedes ended up in these areas! Riding the California Zephyr

Beautiful, isn't it? Riding the California Zephyr

Welcome to the Stylish States of America! Union Station, Chicago

A heavenly meal after eating microwaved cheeseburgers on the train... Chicago

Hancock Center, Chicago's skyline at night

Hank the tank, Hancock Center

Hancock Center, Chicago's skyline at night

Hancock Center, Chicago

Hank the tank eating a hot dog! Chicago
-

Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: angeliqa

jag tror jag just blev väldigt kär i bilderna som du tagit på byggnaderna!

2010-05-25 @ 14:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0