Dag 184 - Let's hear it for New York

Morsning! (Josh - If you should happen to read this - thanks a lot for taking your time. Have fun in Dubai and the rest of the world!)
-
Efter två timmars bedrövlig sömn på bussen och en pizzaslice till frukost anlände jag till hostellet i Brooklyn. Efter att ha väntat ute i kylan i nästan en halvtimme blev jag till slut insläppt, slängde in grejerna i ett lagringsutrymme i väntan på incheckning och däckade i en soffa. Vid tiotiden mötte jag upp med Josh, som jag träffade i Moskva. Vi har hållt kontakten sedan dess, så givetvis passade vi på att ses. Vi promenerade över Manhattan Bridge, drog till en av världens största fotoaffärer som drevs av ortodoxa judar och åt en grymt god lunch på Joshs italienska favorithak. Han visade mig även sin portfolio med fotografier från tiden på universitetet här - faktum var att det var hans sista dag i skolan, men han klämde ändå in ett litet möte. Fina foton och ett riktigt trevligt återseende!
-
Väl tillbaka på hostellet snakade jag med Jakub, Joshs kompis som även han var med i Moskva. Han berättade om att han hade en överraskning på måndag, riktigt spännande! Resten av kvällen fördrevs med favoritsysselsättningen tvättning. Alltid lika underhållande!

Almost as easy as finding your way in the Swedish metropolis Väröbacka! The Big Apple, New York

View over Manhattan from the Manhattan Bridge, The Big Apple, New York

Josh, Manhattan Bridge, The Big Apple, New York

Ortodox is stylish! The Big Apple, New York

Josh is poosing in one of his favourite restaurants. Great Italian food! The Big Apple, New York

=(    The Big Apple, New York

Kids playing with their boats in Central Park, The Big Apple, New York

Kids playing with their boats in Central Park, The Big Apple, New York
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0