Dag 186 - Six Flags Great Adventure/Kingda Ka!!!

Morsning! (CHECK OUT THE NEW PICS FROM DAY 175, SOME SHOTS FROM THE IMPRESSIVE REDWOOD FORESTS!)
-
Klev upp i ottan för att åka ut till nöjesfältet Six Flags Great Adventure i New Jersey. När vi drog på nöjesfältet i Los Angeles var det någon specialkampanj, som gjorde att vi fick årskort till priset av ett vanligt inträde.
-
Nöjesfältet var stort, och under dagen kom det vansinnigt mycket folk. Lyckligtvis var jag där i tid och hann åka allt av värde 2-3 gånger innan det blev några köer, dessvärre mådde jag skit efter att ha ha åkt några av världens bästa berg- och dalbanor 2-3 gånger om inom loppet av 1½ timme...
-
Eftermiddagen spenderades i ett avskiljt hörn av parken, där jag la mig i solen och sov. Såg ett par delfinshower och en tigershow, innan jag på kvällningen kunde åka lite grejer igen. Dagens sista åk var i Kingda Ka, världens högsta och snabbaste berg- och dalbana. Jag satt längst fram i vagnen, och med en topphastighet på 206 km/h (samma som fallskärmshoppningen!) som nås på fyra sekunder, en höjd av 139 meter och en högsta fallhöjd på 127 meter är Kingda Ka världens snabbaste och högsta berg- och dalbana. Kan säga att kinderna fladdrade som två vimplar i vinden!
-

On the way to New Jersey, the state where my childhood heroes in Bon Jovi and Bruce Springsteen grew up.

Dolphin/Sea Lion Show, Six Flags Great Adventure, New Jersey

Dolphin/Sea Lion Show, Six Flags Great Adventure, New Jersey

Look how high up the ball is!
Dolphin/Sea Lion Show, Six Flags Great Adventure, New Jersey


Quite amazing!
Dolphin/Sea Lion Show, Six Flags Great Adventure, New Jersey

Tiger!
Tiger Show, Six Flags Great Adventure, New Jersey

Tiger!
Tiger Show, Six Flags Great Adventure, New Jersey

Kingda Ka, the fastest rollercoaster in the world!
Six Flags Great Adventure, New Jersey

Six Flags Great Adventure, New Jersey
-

Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0