Dag 12 - En vy över Moskva

Godkväll!
-
Klockan är halv 3 lokal tid så jag ska försöka hålla mig kort...
-
Vi gick upp för att ägna oss för den älskade hosteljakten. Vi gick inte vilse så mycket, utan det tog nog bara runt en timme inne vi var framme på det nya hostellet. Kanonbra måste jag säga, båda är helnöjda! Skönt folk är det minsta man kan säga! Imorgon är vi ett gäng på 9 personer som ger oss av för att se en militärparad på Röda Torget på förmiddagen, skall bli spännade!
-
Efter att vi installerat oss på det nya boendet gav vi oss iväg för att bekanta oss med tunnelbanan. Det gick tämligen smärtfritt, och efter några byten och en felaktig avstigning hittade vi rätt tillslut. Efter det följde en stunds promenad på branta skogsstigar innan vi kom upp till toppen. Utsikten var fin, matsäcken var inte dum den heller!
Moskva en varm och solig novemberdag.

Moskva i ett nötskal...

Vi blev jätteglada, innan vi återigen insåg att vi var i Moskva. 90 kr för färdiglasagne, 200 spänn för en lunch på stan... Hörde jag vatten och bröd?
Här är det vinter på riktigt!
-
Återkommer imorgon, förhoppningsvis har jag då en tågbiljett till Mongoliet i min ägo!
-
Ha det bra!
-
Over and out.
/Samuel

Kommentarer
Postat av: Narcis Mesic

Mycket trevligt att läsa och se om det ni upplever. Fortsattha detså bra. Förresten, snygg bild på brorsan, he he.

/Narcis

2009-11-09 @ 14:04:16
Postat av: Samuel

Hej Narcis! Trevligt att du kikar in :)

Ja - det är nog den snyggaste bilden på bloggen! God Jul på dig, ha det bra!

/Samuel

2009-12-17 @ 13:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0