Dag 13 - Lördag i Moskva

God kväll, gott folk! Ligger lite efter i bloggandet men tänkte berätta lite snabbt om lördagen, klockan är 2 här och vi ska upp vid 7...
-
Målet var att få se en parad, som var till minne av revolutionen. Dessvärre kom vi inte in, utan ägnade oss istället åt sightseeing till fots. Inte alls dumt, speciellt då jag och Fabian bara kunde glida med utan att behöva lokalisera oss. Det var bara att se sig runt och njuta av Moskva en gråmulen novemberdag.
-
Vi fick sällskap av Zlatan på tunnelbanan...
Ryssland i ett nötskal...
Cancerpaus.
De här killarna gillade inte att bli fotograferade. När de såg min kamera vände de sig om, som om det vore på kommando. När jag stoppat ner kameran igen vände de sig om mot oss igen...
Här ser vi hela sightseeing-gänget! Michelle, Nya Zeeland, Jakub och Josh, USA, Fabian, Utsocknes, Samuel, Värö socken, Richard, USA.
-
Återigen var det dags för mig att bli lite finkulturell, jag och Richard besökte nämligen Tretjakovgalleriet. Ganska småmysigt att gå runt och kolla, tyst och skönt är det med. Någon vidare konstälskare är jag inte och kommer nog aldrig att bli - men då inte kan rita en vettig streckgubbe är det klart att man blir imponerad!
-
Fasaden till Tretjakovgalleriet.
-
Kosan styrdes sedan mot en marknad i förorten. Souvenirer i överflöd, mestadels med sovjetisk eller militär anknytning. Pälsmössor med hammaren och skäran blev en populär souvenir...
Förmodligen den märkligaste marknad jag besökt. Kopiösa mängder med udda saker och lika udda försäljare...
-
Kosan styrdes sedan mot hostellet, tanken var att hela gruppen sedan skulle gå på någon slags dansföreställning, dessvärre hittade jag och Fabian inte igen gruppen efter att ha letat efter en bankomat. De var spårlöst försvunna, likaså teatern. Då vi inte hade adress, namn eller kunskaper inom ryska språket var det ganska lönlöst att hitta teatern... Som tur var fick vi höra att det var ganska värdelöst, så vi missade inget direkt. Istället drog vi hem till hostellet och inväntande resten av gruppen. Näst på schemat stod kareoke, där vi båda skördade enorma framgångar. Själv ville jag inte lägga ribban för högt, utan nöjde mig med att riva ner Robbie Williams låt Angels, samt den gamla Bon Jovi-dängan Bed of Roses.
-
Nu är det dags att krypa till kojs, ska försöka att komma ikapp med söndagen imorgon. Jag kan avslöja att den kommer innehålla ännu mera kultur, samt ett flertal kroppsvisiteringar...
-
Over and out.
/Samuel

Kommentarer
Postat av: Emil te söltra

haumen, värösocken jaumen

2009-11-21 @ 18:41:36
Postat av: Samuel

Aumen!

2009-12-17 @ 13:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0