Dag 19 - VM i tidsfördriv

Morsning,

Idag har vi mest legat i vårat lilla ide. Efter två veckor av promenader och sevärdheter är det otroligt skönt att inte göra någonting, bara ligga och titta ut över vidderna mellan vilopauserna. Efter sisådär 11-12 timmars sömn tittar Ashley yrvaket upp och frågar vad klockan är.

" - Eey, what time is it?" säger Ashley

" - 12 o'clock, local time" svarar jag.

" - Then it's time for a powernap!" säger Ashley och somnar om igen.

-

Då och då kommer ett stopp och mongolerna på tåget springer ut och gör affärer med alla varor de köpt i Ryssland. En riktigt fascinerande syn, faktiskt!

Förövrigt är det otroligt kallt här, även i kupén. Vid varje stopp får man slå av is som satt sig under tåget.

Vi kommer att ha följe med Ashley och Katie i Mongoliet, dessutom på tåget därifrån till Kina. Känns riktigt, riktigt bra!

-

01.30, lokal tid.

Hel vitlök är inte att rekommendera. Fabian kände sig tillräckligt trygg i sin manlighet för att säga nej, jag kunde dock inte låta Ashley vara den enda som tryckte i sig en vitlöksklyfta, eller?

Jag vek ju åtminstone inte ner mig.

-

Over and out.

/Samuel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0