Dag 154 - Aitutaki!

Morsning!
-
Trots att jag tyckt att harpunfisket inte var något för mig, kunde jag inte låta bli att tacka ja när Paul (jag tror det var Paul...eller Patrik) frågade mig om jag ville hänga med honom ut i en kanot för en liten fisketur på morgonen. Detta verkade ju som en utmärkt idé!
-
5 timmar senare låg jag där och guppade på dyningarna, klängades vid en ankrad kanot. Fiskarna vid revet fick sig ett skrovmål i form av min halvt nedbrutna frukost...
Eftersom vi bara skulle vara ute en sväng på morgonen hade jag inte brytt mig om att smörja in mig, eftersom jag i princip aldrig bränner mig mera. Kan säga att huden var lite smått rosa på kvällen...
-
Blev ett litet äventyr att ta sig tillbaka med. Vågorna var ganska stora och kanoten ganska liten, så när vi väl skulle över revet fick vi en rejäl åktur innan kanoten slog över. Bara att klamra sig fast och glida in på vågorna i lagunen, sen var det lugnt.
-
Fortfarande ganska sjösjuk hälsade jag på Freja och Fredrik lite snabbt, då de även befann sig på Aitutaki. Jag och Fredrik bestämde oss för en liten fisketur dagen därpå.
På kvällen åt jag papegojfisken jag harpunerat dagen innan - galet gott!
-
Vet inte om ni har lagt märke till det på bilderna, men som ni kanske ser är ön ganska sönderblåst sedan cyklonen Pat. Tydligen förstordes 90% av bostadshusen, och en stor del av Aititukanerna väljer nu att börja om på ny kula i Australien eller Nya Zeeland istället för att bygga upp allt här igen. Trots den totala förödelsen fick alla behålla livet.
-

Sunset and palm trees. Aitutaki, Cook Islands

Aitutaki, Cook Islands

Spearfished parrotfish, Aitutaki, Cook Islands
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: li

looking at these pictures broughts tears to my eyes...how beautiful our planet is and we are losing it. you are such a lucky person with so much blessings in life. i truly hope you would be able to use all these things and make a good career out of it. there are billions of people in the planets and you are one of the luckiest..someday when you go back to freezing sweden..you will have lots of bright memories to keep you warm!!! keep on going...see the world for me!!!

2010-04-11 @ 11:46:51
Postat av: Martin

Tråkig solnedgång :)

Man blir ju lite avundsjuk...



/Martin

2010-04-11 @ 19:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0