Dag 102 - Strandad i Surfers Paradise

Morsning! (Bilder kommer inom kort, jag har det lite för bra för att sitta vid en dator...)
-
Vaknade upp på ett plan nära Brisbane och Surfers Paradise, där jag direkt skulle ta ett anknytande plan till Sydney. Dessvärre visade det sig att det hade blivit något galet med bokningen av det anknytande planet, så när jag skulle checka in fick jag reda på att mitt plan avgått dagen före.
-
Jag träffade på en norrman som även han var lite strandad, så vi slog följe in till Surfers Paradise, där han skulle plugga till journalist de kommande tre åren. Hans kort strejkade och han kunde därför inte ta sig in till stan, men efter att jag pröjsat hans buss fick jag ju slänga in alla mina grejer hos honom medan vi var på stranden. Tjänster och gentjänster!
-
Eftersom alla flyg till Sydney var ganska dyra, bestämde jag mig för att ta en nattbuss ner till Sydney. Bittra 700 spänn fick jag betala för den bussen, men då fick jag ju se lite av kusten med, samtidigt som jag sparade in på en natts boende i Sydney. Verkar vara förträffligt trevligt i Australien ändå, jag går mest runt och ler hela tiden. Fick en bra start på dagen när jag skulle köpa en frukostmacka på Subway...
"G'day mate! May I take your order mate? And what bread would you like mate? Toasted mate? What about sallad mate? NO sallad mate? But mayonnaise mate? So that's all mate? That's four fifty mate! Have a good day mate!"
There's a lot of mating down here!
-

Jag står ut med att vakna upp till såna här vyer - Above Gold Coast, Brisbane, Aussie!

Surfers Paradise, Australia.

Surfers Paradise, Australia. Surfshops, surfshops och surfshops.

Erlend och en ganska rejäl bil. Surfers Paradise, Australia.

Surfers Paradise, Australia.

Surfers Paradise, Australia.

Nybadad och ren. Surfers Paradise, Australia.


Kjempegreit! Surfers Paradise, Australia

On the road again. Surfers Paradise, heading for Sydney, Australia.

-
Over and out.
/Sam
Morsning!
-
Vaknade upp på ett plan nära Brisbane och Surfers Paradise, där jag direkt skulle ta ett anknytande plan till Sydney. Dessvärre visade det sig att det hade blivit något galet med bokningen av det anknytande planet, så när jag skulle checka in fick jag reda på att mitt plan avgått dagen före.
-
Jag träffade på en norrman som även han var lite strandad, så vi slog följe in till Surfers Paradise, där han skulle plugga till journalist de kommande tre åren. Hans kort strejkade och han kunde därför inte ta sig in till stan, men efter att jag pröjsat hans buss fick jag ju slänga in alla mina grejer hos honom medan vi var på stranden. Tjänster och gentjänster!
-
Eftersom alla flyg till Sydney var ganska dyra, bestämde jag mig för att ta en nattbuss ner till Sydney. Bittra 700 spänn fick jag betala för den bussen, men då fick jag ju se lite av kusten med, samtidigt som jag sparade in på en natts boende i Sydney. Verkar vara förträffligt trevligt i Australien ändå, jag går mest runt och ler hela tiden. Fick en bra start på dagen när jag skulle köpa en frukostmacka på Subway...
"G'day mate! May I take your order mate? And what bread would you like mate? Toasted mate? What about sallad mate? NO sallad mate? But mayonnaise mate? So that's all mate? That's four fifty mate! Have a good day mate!"
There's a lot of mating down here!
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Johan - din vän på Södra FoU

Har vart innne och dreglat lite i din blogg. Du har det fantastiskt bra ser jag och mer blir det antar jag. Visst är de goa, där i down under. De lever verkligen under devisen "no worry mate". Reser du själv numera? Men du glömmer väl inte vågorna och brädan, det måste vara dax nu med kallsupar, muskelvärk och vax på bröstet.



Ha de gött

Johan

2010-02-10 @ 12:26:17
Postat av: Jocke

Mating... Det trodde jag var sånt som djuren höll på med under täcket... Hoppas allt är bra! Följer din blogg nästan lika intesivt som mor din!

2010-02-10 @ 21:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0