Jag blir galen!

Jag har en riktigt dålig dag idag.

Min kamera har flippat ut, igår flashade den mitt minneskort som förutom görläckra bilder ifrån en glaciärvandring, innehöll 65 filmer som jag filmat här på NZ. Bilderna går inte att nå, men dom ligger där någonstans ändå... Lämnar jag in kortet imorgon ska jag nog kunna få tillbaka dom, även om det kommer kosta en halv förmögenhet
-
Idag när jag skulle starta kameran upptäckte jag att skärmen var svart, det enda som syntes var ett färgspektra. Den flippar lite fram och tillbaka, ibland kan jag se lite röda fläckar och konstigheter, vem vet, den kanske går igång snart. Väl på hostellet hoppades jag på trådlöst internet, men naturligtvis kommer inte detta på tal i detta land av turistiga ockerpriser. 30 spänn i timmen, vilket inte är jättekul om man är storkonsument. Till råga på allt är dom så snåla att dom plockar bort eluttagen i rummen, så att 8 personer får samsas om strömuttagen avsedda för teven och köksprylarna för att kunna ladda alla batterier...
-
Är galet sugen på att checka in på något finare ställe, med ett eget rum där jag kan sprida ut mina grejer och få allt tvättat. Börjar bli galen på att ha allt i en ryggsäck utan att kunna sprida ut mig. Går ju aldrig att få saker torrt heller, så väskan börjar ju lukta gammal tång.
-
Ursäkta butterheten, men då och då har man väl en liten dal i resandet. Landet i sig är det inget fel på, det är det vackraste jag skådat!
-
Tills bilder, film och mitt annars ganska glada humör är återställt så kommer bloggen i andrahand, jag ber om ursäkt!
-
Over and out.
/Sam



Kommentarer
Postat av: Anton

Gnällspik. Tänk på barnen i Bua. snö och slask.

2010-02-26 @ 12:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0