Dag 91 - Mer modellande...

Howdy!

I meet a lot of great people out on the road, and it seems that some of those curious souls out there like to check out my blog every now and then. Unfortunately, all of you aren't that keen on swedish...

From now on, I'm gonna try to post a small comment in english when it feels necessary. It will be on top of the page, so you won't miss it. Just to let you know where I am and where I'm going. If you still wanna read some of the novels (which basically no one else then my mother reads, anyway), you can use googles language translator.

So yep, Boracay, Philippines, is my current location. Staying with a local family right now, and besides some modelling (?) I'm enjoying the beaches at daytime and beautiful raggae-music, as soon as the sun sets. Me like!

Over and out.

/Sam

Morsning!

-

Ytterliggare en fotosession?!

Efter att ha sovit ut drog vi oss ner mot Puka Beach. Victor skulle fotas, och tydligen jag med...

Victor fick däremot börja och höll på ett bra tag, så under tiden låg jag på en filt och halvsov, medan jag hörde Li ropa saker som "Fabouluuus! Amaaazing! Loook angriiii" till Victor, medan han plaskade runt i vattenbrynet i sina speedos.

Li hade gjort lite kycklingmackor som vi käkade till lunch, vilket inte var helt fel. Känns bra att ha en liten extramamma som gör ens mat, säger åt en vad man ska ha på sig, ser till att man smörjer in sig med solskyddskräm och myggmedel och rår om en sådär moderligt.

Mina bilder och min utstyrsel är enligt mitt tycke är högst humoristiska, men Li sa mest bara "It's faashiooon!". Eftersom jag själv skrattar åt dem, så känns det inte så aktuellt att lägga upp dom här...

Ytterliggare en massage

Efter hemkomst slumrade jag till lite igen, eller närmare bestämt 3 timmar. Li är ju till råga på allt utbildad massör, och erbjöd sig en gratis 90-minutare. Jag var lite skeptisk till en början, men det skulle visa sig att den var bättre än alla kinesiska massager tillsammans...

Ytterliggare en tidig morgon på ett Internetcafé

Efter detta började klockan bli ganska mycket, men jag skrev lite blogginlägg och stack bort till ett Internetcafé, telefonerade mor och far samt bror Daniel. Tydligen gav han lite drygt 2000 för sitt dykcert i Thailand, inklusive boende för sin fyradagarsutbildning. Här på Boracay skulle det gå på sisådär 3200, exklusive boende...

Vart timmarna på Internetcaféet tog vägen har jag inte en aning om, men när jag gick hem igen var möttes jag av joggande människor, samtidigt som seniorerna tog sina morgondopp...

 

Over and out.

/Sam


Kommentarer
Postat av: J.

Verkar som du äntligen har funnit mannen i ditt liv! Stora grattis! Li kommer nog trivas i Väröbacka!

2010-01-27 @ 09:10:31
Postat av: Lappen

Li gillar även att arrangera blommor ?

2010-01-27 @ 09:14:37
Postat av: Tobbe

Börjar likna kärlek.....du kanske ska limma fast en tampong där bak så inte du får besök på småtimmarna : )

2010-01-27 @ 14:29:48
Postat av: Anonym

Han kommer trivas fantastiskt Johannes!



Yes, klart han goer Lappen!!



Hahaha, ja, jag var allt lite radd ska du veta... Har flyttat ut nu, klarade mig utan att bli valdtagen!

2010-01-28 @ 02:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0