Dag 189 - Making it to the billboards on Times Sqaure...

Morsning!
-
Efter lite drygt 2 timmars sömn strosade jag ut på nya äventyr med tre Melbournebor - Max, Fiona och Eleanor.
Förmiddagen spenderades i soliga Brooklynkvarter, innan vi begav oss in till Manhattan.
Jag och Max begav oss till MET, the Metropolitan Museum of Modern Art, som är ett utav New Yorks mest kända museum.
-
Det har kanske blivit lite väl mycket museum på sistone, även om man alltid blir förundrad över allt som finns att kika på. Jag spenderade inte alltför mycket tid med att titta på kinesiskt porslin, den varan har jag fått nog av...
Museet hade även en tillfällig Picassoutställning, som jag och Max gick runt och fnissade åt som två 12-åringar. En av de mer rumsrena bilderna finner ni här nere. Fantasifull karl, den där Picasso!
-
Vi begav oss tillbaka till Times Sqaure, där vi fixade våra biljetter för kvällen. Fiona och Eleanor hade bestämt sig för att gå på Mary Poppins, medan jag valde att gå den mest klassiska av alla Broadwaymusikaler - Fantomen på Operan! Max hade inte riktigt råd att slänga ut 450 spänn på en biljett, utan valde att gå på en stand up-show som tydligen ska ha varit urusel. Vi strosade runt lite fram till föreställningen och stötte bland annat på The Naked Cowboy.
-
Föreställningen var riktigt mäktig, förmodligen bland det bästa jag har sett live. Fantomen på Operan var den enda föreställningen som gick på den här teatern, vilket gjorde att allt var skräddarsytt just för showen. Grymt mäktigt!
-
Min sista kväll i New avslutades, som sig bör, på Times Sqaure. Lustigt nog träffade jag på en danska som jag bodde på samma hostel som i Los Angeles. Världen är liten!
-
Vi satt på trappan på Times Sqaure och käkade varsin pizzaslice när vi fick syn på en billboard som sa "Get your 15 seconds of fame!". Vi strosade in i butiken och undrade vad som försiggick. Det visade sig att sålänge man gjorde ett köp i affären, så fick man vara med på ett kort som hamnade på en av Times Sqaures största billboards. Jag och Max köpte varsitt par kallingar, resultatet ser ni längst ner...


Hippie chillin' out in Brooklyn, New York

Fiona, from the land down under :) Brooklyn, New York

Sam, from the land of polarbears and blondes. Brooklyn, New York

Eleanor and Max, from the land down under as well. Brooklyn, New York

Brooklyn, New York

SPIDER WOMAN! Brooklyn, New York

MET, Brooklyn, New York

Max enjoying some Asian Sculptures, MET, New York

MET, New York

Max and his Egyptian homie. MET, New York

MET, New York

Ehm, Picasso!? MET, New York

Sam and Max. MET, New York

MET, New York

Fiona and Eleanor got a free ticket for Late Show with David Letterman. Jealous? Naee...

The wishing wall!

The smile says it all... Manhattan, New York

Anti nuclear demonstration opposite of the United Nations headquarters, Manhattan, New York

United Nations (FN:s) headquarters. Manhattan, New York

Manhattan, New York

The Naked Cowboy. Times Sqaure, New York

The Phantom of the Operaaaaaaa! Broadway, New York

The Phantom of the Operaaaaaaa! Broadway, New York

Look how happy the girls are! Times Sqaure, New York

Pizza on the Stairs, Times Sqaure, New York

Making it to the billboards! Times Sqaure, New York

Making it to the billboards! Times Sqaure, New York
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0