Dag 191 - Back to Europe, and a Mongolian reunion

Morsning!

-

Imorse vaknade jag på ett flygplan någonstans över Tyskland, en kort stund senare satte jag foten på Düsseldorfs flygplats. En trevlig ryska från samma plan föreslog en frukost på flygplatsen, vilket det också blev. Hon hade precis samma bild av S:t Petersburg som jag – det är en utav världens vackraste städer!

-

Mitt plan till London skulle inte gå förrän sent på eftermiddagen, så efter frukosten med det trevliga sällskapet begav jag mig in mot centrala Düsseldorf för att slå ihjäl lite tid. Jag försökte fråga mig för vad det fanns att göra i Düsseldorf men fick samma svar överallt: ”Hier kann man nür bier trinken und shopping machen” (För er som lyckades vara mindre aktiv än mig på tyskalektionerna: ”Här kan man bara dricka öl och shoppa”)…

-

Väl inne i Düsseldorf kom regnet, och efter att ha strosat runt lite i stadsdelar som säkert är charmiga när det inte regnar och är 11 plusgrader, satte jag mig ner på en pub och kollade på nån gammal Real Madrid-match. Det blev även ett par obligatoriska kyrkobesök, en flottig pizza och en snabbvisit till Rhens ej så inbjudande vatten. Jag kan säga att jag frös ganska rejält, samt att jag ångrade det faktum att jag den senaste tiden gått runt i ett varmt New York och längtat efter att få komma till Europa… Den största skillnaden var väl att tågen här gick dubbelt så snabbt, dubbelt så tyst och att de inte var byggda under tidigt 1900-tal…

-

På eftermiddagen satte jag mig på ett flyg till London, och efter en stunds resande med bussar och tunnelbanor mötte jag upp med två gamla legender här på bloggen – Ashley och Katie! Resten av kvällen spenderades i Ashleys hus hemma i Hastings, en idyllisk liten by på den engelska landsbygden, någon timme söder om London. Naturligtvis blev det en hel del resesnack om vad som hänt sen vi sist sågs, och även en hel del härliga minnen från vår händelserika och underhållande tid tillsammans - man kommer ganska nära varandra när man färdats längs världens längsta järnväg och uthärdat en mongolisk vinter tillsammans!

-



Killing time watching Real Madrid at a pub in Düsseldorf, Germany.

Killing time watching Real Madrid at a pub in Düsseldorf, Germany.

Killing time eating a pizza in Düsseldorf, Germany.

Killing time strolling around Düsseldorf, Germany.

Killing time strolling around Düsseldorf, Germany.

Killing time strolling around Düsseldorf, Germany.

Killing time strolling around Düsseldorf, Germany.

Killing time strolling around Düsseldorf, Germany.

The mighty Rhein! Killing time strolling around Düsseldorf, Germany.

Killing time strolling around Düsseldorf, Germany.

Birgit Prinz and Michael Ballack. What a lady! Düsseldorf, Germany.

London suburbs, England.

London, England.

The biggest Dumb&Dumber fan in the world - Ashley Paine!

The hottest chick in entire Mongolia - Katie "Price" Chapman!
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0