Dag 175 - Farväl till Sam och Dan

Morsning!
-
Checkade ut och tog farväl av Sam och Dan, med vetskapen om att vi någon gång ses igen. De drog mot Vegas, medan jag checkade in på ett hostel och stannade en till dag i San Francisco. Gjorde ett misslyckat försök att posta hem två målningar (den kinesiska damen påminde mig och den kinesiska bristen på vett och etikett - hon la av en stor rap medan jag stod och pratade med henne över disken), gjorde sedan ett tappert försök att hinna med 12-bussen som skulle ta mig över Golden Gate-bron varifrån jag skulle ta ytterliggare en buss mot redwoodskogarna. Missade dock bussen med några minuter, och traskade istället och hämtade ut mina tågbiljetter.
-
Klockan 2 hade jag bokat in mig på turen till Redwoodskogarna (fick punga ut 20 dollar för det), men när jag och några andra från bussen väl kom till den anknytande bussen hävdade busschauffören att han minsann inte skulle någonstans. Jag förklarade artigt jag hade betalt fört och att han kunde glömma allt annat än att ta oss dit.
-
Inte ett jota berättade han om skogarna, och väl i parken fick i 40 minuter på oss att strosa runt. Jag skyndade på ganska bra, och trots att jag sprang hela vägen tillbaka blev jag ändå sen. Jag var dessutom den enda på bussen som tog mig runt hela slingan, så folk var ganska bittra. Väl tillbaka på företaget försökte vi få pengar tillbaka eller ett nummer att ringa, men det enda vi fick var en mailadress. Uselt!
-
Slog till på ett bra stativ med, har saknat att inte kunna ta några vettiga mörkerbilder. 55 dollar för ett bra Canonstativ, som säkerligen hade kostat mer än det dubbla därhemma. Skönt att få något extra kilo att kånka runt på, jag har ju inte nog av grejer...
Hade faktiskt tänkt att inviga stativet med lite mörkerbilder på Bay Bridge, som är vackert upplyst i mörkret. John Blund kanske kan berätta hur det gick med den biten...

The Break-Up!

San Francisco

Muir Woods, San Francisco, California

Muir Woods, San Francisco, California

Muir Woods, San Francisco, California

Muir Woods, San Francisco, California

Muir Woods, San Francisco, California

-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0