Dag 181 - Washington D.C.

Morsning! (Börjar slänga upp lite bilder till gamla inlägg nu, så under dagen kommer det nog upp lite smått och gott!)
-
Efter en ganska ointressant tågresa genom ett grått jordbrukslandskap nådde jag Washington sen eftermiddag. Eftersom jag inte hade alltför länge att spendera i staden bega jag mig ner till smeten av sevärdheter ganska omgående. Först ut och närmast hostellet var Vita Huset. Senare såg jag även Washington-monumentet, ett nyinvigt monument för andra världskriget, Abraham Lincoln-monumentet, ett monument för Koreakriget samt ett monument för Vietnamkriget. Blev en hel del fotande, faktiskt ända in på småtimmarna. Träffade även på en hygglig pastor vid Lincoln-monumentet som var oerhört fotointresserad. Han lånade ut lite grymma objektiv till mig, som gav riktigt schyssta mörkerbilder. Några av dessa kommer ni förmodligen se lite senare när bilder kommer upp. Galet kul, det här med fotograferandet.
-
Förövrigt måste jag säga att Washington är en häftigt stad. Oerhört mycket intressant historia på promenadavstånd!

On the way to Washington D.C.

On the way to Washington D.C.

Obama's squirrel? Washington D.C.

Washington D.C.

Time for the compulsory tourist-pic! Washington D.C.

Protests, Washington D.C.

Snipers on the roof! White House, Washington D.C.

Washington Memorial, Washington D.C.

The WW2 Memorial, and the Washington Memorial. Washington D.C.

Abraham Lincoln Memorial. Washington D.C.

Abraham Lincoln Memorial. Washington D.C.

Washington Memorial and the Pool of Reflectance, Washington D.C.

Korea War Memorial, Washington D.C.

Korea War Memorial, Washington D.C.

Korea War Memorial, Washington D.C.

Vietnam War Memorial, Washington D.C.

This entire wall is filled with the names of the dead American soldiers in the Vietnam War.
Vietnam War Memorial, Washington D.C.
-

Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0